Aktywność fizyczna – dla zdrowia

Aktywność fizyczna – dla zdrowia

Aktywność fizyczna wpływa nie tylko na wygląda naszej sylwetki, ale przede wszystkim na funkcjonowanie naszego organizmu. Jaka aktywność fizyczna jest odpowiednia dla nas? Jak ćwiczyć, aby nie tylko tracić na wadze, utrzymywać zgrabną sylwetkę, ale również mieć pewność, że aktywność pozytywnie wpływa na nasz organizm? Warto przed rozpoczęciem ćwiczeń skontaktować się z naszym lekarzem i ustalić czy nie ma żadnych przeciwwskazań do uprawiania konkretnego sportu. Dla utrzymania dobrej kondycji ciała powinniśmy zażywać bardzo dużo ruchu. Nie tylko utrzyma on nasze ciało w doskonałej kondycji, ale również pozwoli zahartować i wzmocnić organizm. Co jednak zrobić, gdy cały tydzień pracujemy po kilkanaście godzin i po powrocie do domu nie mamy sił już zupełnie na nic? Rozwiązanie jest bardzo proste. Żeby, mimo wszystko, zażyć trochę ruchu możemy na przykład przejść się do pracy, zamiast tam jechać. Jeżeli mamy naprawdę daleko, dobrym rozwiązaniem będzie przejechanie tylko kawałka drogi, a resztę można przejść. Po drugie, tak samo można wracać z pracy. Będąc już na miejscu, odrobina ruchu, świetnie wpłynie na nasz umysł, sprawność intelektualną i efektywność. Można zatem skorzystać z chwili samotności, zrobić kilka skłonów, kilka przysiadów, czy nieco się poprzeciągać. Od razu będzie się nam lepiej pracowało. Ponadto w biurze można zrezygnować z korzystania z windy i chodzić po schodach, to również świetna forma aktywności fizycznej. Czy trzeba czegoś więcej?

[Głosów:2    Średnia:4/5]