Aktywność ruchowa dobra dla zdrowia

Aktywność ruchowa dobra dla zdrowia

Sport to zdrowie – jest wiele prawdy w tym znanym porzekadle. Aktywność ruchowa nie tylko pozytywnie wpływa na naszą sylwetkę, ale również reguluje procesy zachodzące wewnątrz naszego organizmu. Są to przede wszystkim: regulowanie ciśnienia krwi, dotlenienie organizmu, wzmocnienie układu kostno-mięśniowego, regulacja pracy układu krwionośnego. To tylko niektóre z korzyści, które wynikają z aktywności fizycznej. Nie możemy czuć się dobrze, jeśli nie fundujemy naszemu organizmowi nieco ruchu. Oczywiście jeśli pracujemy fizycznie, nikt nie wymaga od nas tego, abyśmy jeszcze po pracy biegali, odwiedzali siłownie albo basen. Jeśli jednak przez cały dzień siedzimy za biurkiem, dobrze jest chociaż w sobotę oraz niedzielę wybrać się na jogging. Jeśli nie lubimy uprawiać sportu samotnie, zaprośmy koleżankę na wycieczkę rowerową, razem z przyjaciółką kupmy sobie łyżwy albo zapiszmy się na jogę, gdzie w grupie na pewno będzie nam raźniej. Bywa jednak tak, że nie dość, iż pracujemy na etat w firmie, korporacji, zakładzie, dodatkowo życie obsadziło nas w postaci rodzica. Jeśli codziennie sprzątamy, prasujemy, gotujemy obiad, możemy z ręką na sercu powiedzieć, że trenujemy. Dzięki temu właśnie trzymamy formę oraz posiadamy kondycję. Musimy ćwiczyć, aby nasze ciało nie odmówiło nam posłuszeństwa. Oczywiście nie popadajmy ze skrajności w skrajność i nie katujmy się codziennym kilkugodzinnym treningiem na siłowni, ponieważ to już odbiega od normy.

[Głosów:2    Średnia:5/5]