Dbałość o naszą kondycję

Dbałość o naszą kondycję

Aktywność fizyczna ma wiele zalet: przede wszystkim reguluje wszelkie procesy zachodzące w naszym ciele. Mowa tutaj przede wszystkim o utrzymaniu odpowiedniego ciśnienia krwi, odpowiedniej wagi, dobrego natlenienie całego organizmu. Aktywność fizyczna wspomaga również wydzielanie endorfin. Ruch wpływa więc bardzo pozytywnie zarówno na ciało, jak i naszego ducha. To, jak traktujemy swój organizm ma duży wpływ na nasze zdrowie i kondycje. To my bowiem mamy bezpośredni wpływ na swoją odporność przez kształtowanie jej od dziecka. Przede wszystkim należy pamiętać o hartowaniu swojego ciała. Jest wiele metod na poprawienie swojej odporności, nawet wówczas, kiedy jesteśmy zdrowi. Dzięki temu w okresie wzmożonych przeziębień będziemy bardziej odporni na wirusy i bakterie krążące w powietrzu. Hartowanie ciała można rozpocząć od samego rana przez zimny prysznic na przemian z ciepłą wodą. Dzięki temu poprawi się pracę serca, a także ukrwienie organizmu. Kolejną metodą jest chodzenie do sauny – tam rozgrzeje się nasze ciało i poprawi jego krążenie. Po wizycie w saunie zawsze powinno się wchodzić do zimnej wody, aby zahartować organizm. Także dobre są krótkie spacery po chłodnym podwórku – należy z tym jednak uważać, ponieważ zbyt długi pobyt na zimnym powietrzu może doprowadzić do przeziębienia. Dostępne są również tak zwane krioterapie – polegają na umieszczeniu pacjenta w zimnym pomieszczeniu przez kilkanaście minut.

[Głosów:2    Średnia:4/5]