Jak pomóc sobie w czasie miesiączki?

Jak pomóc sobie w czasie miesiączki?

O ile nastolatka może jeszcze mieć z tym pewien problem, to kobieta dojrzała doskonale zna swój organizm i doskonale zdaje siebie sprawę z tego, kiedy ma owulację, a kiedy zbliża się miesiączka. Jest bowiem wyczulona na pewne dosyć jasne dla niej symptomy. Co więcej niektóre z tych objawów są czytelne nie tylko dla niej samej, ale także dla jej otoczenia. Z tego powodu domownicy zdają się w tym okresie schodzić jej z drogi? Zwykło się mówić, że kiedy kobieta staje się kłótliwa i we wszystkim potrafi znaleźć problem, to oznacza zbliżający się okres. W związku z działaniem hormonów w kobiecym organizmie zachodzą różne procesy. Obok zmiany nastrojów zespołowi napięcia przedmiesiączkowego towarzyszą obrzmiałe piersi. Objawy łagodzą podobno preparaty z zawartością nienasyconego kwasu tłuszczowego Omega-3. Ból pojawia się zazwyczaj pierwszego dnia cyklu i potrafi zatrzymać niektóre kobiety w łóżku. Decydując się na leki przeciwbólowe, warto pamiętać o unikaniu pochodnych aspiryny, ponieważ zawarty w nich kwas acetylosalicylowy obniża krzepliwość krwi. Skutkiem może być miesiączka trwająca dłużej niż zazwyczaj. Właściwości rozkurczające i łagodzące ból posiadają napary przygotowane m.in. z liści malin, dziurawca, rumianku oraz melisy. Poleca się także rozgrzewanie okolic podbrzusza za pomocą termoforu. Posiadaczki poduszek rozgrzewających znajdują się tutaj w komfortowej sytuacji. Zdarza się, że pomaga mały wysiłek fizyczny np. joga.

[Głosów:2    Średnia:4.5/5]