Kijki w dłoń i marsz po zdrowie

Kijki w dłoń i marsz po zdrowie

Wiosna to czas, który napędza nas do zmian. To najczęściej z początkiem wiosny myślimy o zmianie swojego wyglądu, zrzuceniu kilku kilogramów i poprawieniu swojej kondycji fizycznej. Z tego powodu stawiamy przede wszystkim na aktywność fizyczną. Ważne jest jednak aby podejść do tego rozważnie i wybrać taki typ aktywności fizycznej, który nam odpowiada. W innym przypadku istnieje poważne ryzyko, że szybko się zniechęcimy. Coraz częściej spotykamy osoby, które maszerują przed siebie, używając przy tym dwóch kijków. Wydawałoby się, że nordic walking nie różni się niczym od zwykłego spaceru po parku. Jest jednak inaczej. Dzięki wykonywaniu ruchów z użyciem kijków zwolennicy tego sportu trenują mięśnie dużo efektywniej, niż przy zwyczajnym marszu. Nordic walking działa szczególnie na mięśnie ramion, klatki piersiowej i brzucha. Pozwala to zrzucić kilka kilogramów, ponieważ spalamy więcej kalorii niż przy codziennym przemieszczaniu się. Specjalna technika chodzenia odciąża stawy i nie powoduje bólu kręgosłupa, dlatego polecana jest m.in. osobom z nadwagą. Powstała z myślą o narciarzach już początkiem XX wieku. Miała służyć przygotowaniu mięśni do sezonu zimowego. Stała się popularna na całym świecie, pozwalając ludziom schudnąć, wzmocnić mięśnie i lepiej dotlenić organizm. Nie wymaga takiego przygotowania ani wysiłku jak np. siłownia. Dzięki temu cieszy się ogromnym powodzeniem nawet wśród szczególnie leniwych osób.

[Głosów:2    Średnia:4.5/5]