Kwas foliowy nie tylko dla kobiet w ciąży

Kwas foliowy nie tylko dla kobiet w ciąży

Bardzo często w naszym potocznym rozumieniu wydaje nam się, że kwas foliowy to element ważny tylko i wyłącznie dla kobiet w ciąży, konieczny dla prawidłowego rozwoju płodu. Tymczasem każdy z nas powinien dbać o to, aby jego dieta była odpowiednio zróżnicowana oraz aby dostarczać za jej pomocą wszelkich witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Obecność w diecie warzyw liściastych jest bardzo ważna, ponieważ to głównie w nich znajduje się kwas foliowy. Jego źródła to: sałata, kapusta, kalafior, brukselka, szpinak, pomidory, groch, wątroba, orzechy, pomarańcze, banany i słonecznik. Należy do witamin z grupy B, a jego wchłanianie wspomagane jest przez witaminę C witaminę B. Mimo, że jest bardzo ważnym czynnikiem wspomagającym prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu, jego przedawkowanie jest możliwe i przynosi następujące skutki: bezsenność, nerwowość, depresja, zaburzenia układu pokarmowego oraz reakcje alergiczne. Specjaliści ostrzegają, że nadmiar kwasu foliowego przyjmowany przez kobiety w ciąży może zwiększyć ryzyko zachorowania na astmę u nowonarodzonego dziecka. Jednak konieczne jest jego przyjmowanie w czasie ciąży, ponieważ wpływa na prawidłowy rozwój cewy nerwowej u płodu. U dorosłego człowieka niedobór kwasu foliowego powoduje problemy z koncentracją, pamięcią, trawieniem, obniża masę ciała i hamuje prawidłowy rozwój komórek.

[Głosów:2    Średnia:4.5/5]