Nieoceniona rola błonnika

Nieoceniona rola błonnika

Choroby układu pokarmowego to bardzo częsty problem wielu z nas. Nieprawidłowa dieta, szybki tryb życia, jedzenie byle czego i w pośpiechu, stres, oraz uwarunkowania fizyczne i genetyczne to wszystko czynniki pogłębiające problemy układu pokarmowego. Z tego powodu warto nieco się zatrzymać i pomyśleć, co możemy zrobić, aby sobie pomóc. Bagatelizowany problem będzie bowiem stale narastał. Nie od dziś wiadomo, że sprzymierzeńcem walki z problemami układu pokarmowego jest zdecydowanie błonnik. Jest mieszanką substancji pochodzenia roślinnego m.in. celulozy. Spożywania dużej ilości błonnika nie poleca się osobom cierpiącym na biegunki, z powodu wrzodów żołądka lub dwunastnicy, po operacji układu pokarmowego lub przechodzącym chorobę zakaźną. Błonnik posiada liczne właściwości zdrowotne. Przede wszystkim poprawia perystaltykę jelit, dzięki czemu zapobiega zaparciom. Wspomaga rozwój bakterii jelitowych, usuwanie z organizmu szkodliwych substancji, a także zmniejsza uczucie głodu. Dlatego polecany jest osobom otyłym. Lekarze zalecają spożywanie błonnika pacjentom chorym na cukrzycę oraz miażdżycę. Jego naturalne źródła to: otręby zbożowe, pieczywo pełnoziarniste, niełuskany ryż, kasze, owoce i warzywa. Dorosły człowiek powinien dostarczać organizmowi od 20 do 40g błonnika dziennie. Na rynku dostępne są suplementy diety, które pozwolą nam uzupełnić dzienne zapotrzebowanie na błonnik.

[Głosów:2    Średnia:4/5]