omega 3 6 9

Jak zrzucić zbędne kilogramy?

Jak zrzucić zbędne kilogramy?

Kiedy wiosna zbliża się dużymi korkami i zrzucamy grube kurki i swetry niemal każdy z nas zaczyna nieco krytyczniej przyglądać się swojej figurze. Początek wiosny to bardzo dobry czas na to, aby pomyśleć nieco o zrzuceniu kilku kilogramów i wysmukleniu swojej sylwetki. Tym bardziej, że wiosna temu sprzyja. Możemy bowiem z jednej strony postawić na ruch na świeżym powietrzu. Z drugiej zaś strony możemy postawić na dietę. Każda kobieta chce być szczupła i zgrabna. Również mężczyźni próbują zrzucić zaokrąglone brzuszki, aby wbić się w mniejszy rozmiar spodni. Odchudzanie to nie tylko kwestia urody. To niekiedy najistotniejsze lekarstwo w walce o zdrowie. Otyłość stała się chorobą cywilizacyjną, powodując m.in. problemy z ciśnieniem, cukrzycą i metabolizmem. Z pomocą nadchodzą różnorodne diety. Najpopularniejszą w ostatnich miesiącach jest zdecydowanie Dieta Dukana. Opiera się ona głównie na dostarczaniu organizmowi więcej białka, zmniejszając przy tym ilość spożywanych węglowodanów. Można spotkać się z negatywnymi opiniami, ponieważ przystosowujący się do nowego jadłospisu organizm przejawia osłabienie i zmęczenie. Dieta nie zmusza do wykonywania ćwiczeń, które to zazwyczaj odstraszają osoby próbujące zrzucić zbędne kilogramy. Odchudzanie według zasad Dukana składa się z czterech faz. Dzięki specjalnym stronom internetowym można znaleźć przepisy kulinarne, pozwalające nie naruszać reguł, jakie ustalił twórca diety.

Dobroczynny wpływ żelaza

Dobroczynny wpływ żelaza

Kiedy nasze samopoczucie bardzo się w ostatnim czasie pogorszyło, czujemy się osłabieni, a nawet nie wyglądamy najlepiej (wypadają nam włosy, łamią się, paznokcie, jesteśmy bladzi), warto udać się do lekarza i poprosić o skierowanie na podstawowe badania laboratoryjne. Być może bowiem przyczyną takiego stanu rzeczy nie jest przesilenie wiosenne, a po prostu niedobór jakiegoś pierwiastka naszym organizmie np. żelaza. Żelazo odpowiada za wytwarzanie hemoglobiny oraz zapewnienie transportu tlenu do każdej komórki. Najwięcej żelaza znajdziemy w czerwonym mięsie, dlatego na utratę tego pierwiastka narażeni są wegetarianie. Nie oznacza to, że jedząc mięso jesteśmy całkowicie bezpieczni. Objawami niedoboru są bladość, zmęczenie i osłabienie. Badania krwi często wykazują anemię. Ponadto brak żelaza objawia się powstawaniem zajadów w kącikach ust, wypadaniem włosów, zawrotami głowy, osłabieniem odporności, a także drażliwością i brakiem koncentracji. Należy jednak uważać, aby nie przedawkować, ponieważ wynikiem tego mogą być choroby serca m.in. miażdżyca. Element ten znajdziemy w wątrobie, wołowinie, rybach, orzechach, mleku oraz jagodach Goji. Przyswajanie żelaza ułatwia m.in. witamina C. Jest bardzo ważne dla kobiet w ciąży, gdyż jego niedobór może szkodliwie wpływać na rozwój płodu. Wskazana jest wtedy dawka nawet 30mg na dobę. Większe zapotrzebowanie na żelazo wykazują także kobiety obficie miesiączkujące.